Goede Zaken van ondernemingen in de kijker op meer dan 1000 locaties in Vlaanderen en Brussel

Nieuwe campagne van Voka zet veelzijdig ondernemerschap in de kijker

Voka, het Vlaams netwerk van ondernemingen, roept de eerste week van september uit tot de Week van de Goede Zaken. Bij ruim 300 bedrijven op meer dan 1000 locaties in Vlaanderen en Brussel plaatsen ondernemingen hun goede zaak in de kijker door middel van spandoeken aan de bedrijfsgebouwen. Met de campagne Goede Zaken wil Voka benadrukken dat het realiseren van zowel economische als maatschappelijke meerwaarde hand in hand gaan. De grootste VRT-zender Radio 2 trekt Vlaanderen rond met een Goede Zaken roadshow waarbij elke dag van de week radio wordt gemaakt vanuit een ander bedrijf.

  • “49 nationaliteiten werken samen onder één dak” (DHL)
  • “7 miljoen Belgen ervaren meer comfort door onze apps” (In The Pocket)
  • “We reduceren onze CO²-uitstoot met 30% door geothermie” (Janssen Pharmaceutica)

Deze slogans zijn maar enkele voorbeelden van de Goede Zaken die meer dan 300 ondernemingen bekendmaken door middel van grote spandoeken en posters aan en in hun bedrijfsgebouwen. De spandoeken zijn te zien in alle Vlaamse provincies en in Brussel.

Ondernemen, dat is economische omzet én maatschappelijke inzet. Dat willen we aan heel Vlaanderen laten zien met deze nieuwe campagne. Ondernemingen hebben een positieve impact voor iedereen: werknemers, klanten, aandeelhouders, leveranciers en finaal voor de hele maatschappij. De economie, dat zijn wij samen. Met deze positieve campagne wil Voka een tegengif bieden voor het pessimisme dat in de samenleving sluimert”, zegt Hans Maertens, gedelegeerd bestuurder van Voka.

Waarom deze campagne?

Voka wil Vlamingen positiever naar bedrijven laten kijken. De echte doorbraken voor veel maatschappelijke uitdagingen zullen van bedrijven komen. Voka wil zoveel mogelijk Vlamingen daarvan overtuigen op een laagdrempelige manier en met overtuigende boodschappen. We mogen met z’n allen fier zijn op het sterke Vlaamse ondernemerschap.

Week van de Goede Zaken

Voka trapt de campagne af met de Week van de Goede Zaken die start op 4 september. Tijdens de Week van de Goede Zaken zullen de Radio 2-presentatoren Ann Reymen en Daan Masset elke dag langsgaan bij een ander Vlaams bedrijf om van daaruit radio te maken. De radiomakers houden halt bij Van Zon in Lommel (4/9), ASAP Interim in Genk (5/9), Grandeco in Tielt (6/9), Signify in Zellik (7/9) en Derbigum in Perwez (8/9).

1000 locaties

De campagne zal te zien zijn in het straatbeeld op meer dan 1.000 bedrijfslocaties, via billboards langs de weg, op broodzakken bij bakkers overal in Vlaanderen en ook online. De campagne zal nog het hele najaar in Vlaanderen en Brussel te zien zijn.

Gratis campagnemateriaal

Op de campagnewebsite www.goedezakendoen.be lees je meer over de goede zaken die onze Vlaamse ondernemingen doen.

Eric Laureys

Eric Laureys

Woordvoerder, Voka vzw

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Voka vzw

Voka is het Vlaams netwerk van ondernemingen. Voka vertegenwoordigt meer dan 18.000 bedrijven in Vlaanderen en Brussel, goed voor 65% van de private werkgelegenheid, 70% van de toegevoegde waarde en 80% van de export.

Voka gelooft in ondernemerschap dat de hele maatschappij vooruithelpt. Samen zorgen wij dat ondernemerschap hier groeit en bloeit, omdat wij daar allemaal beter van worden. 

Voka is dé groeimotor van de durvers, de blijvers en de groeiers. Met onze 18.000 leden zijn wij samen het grootste ondernemersnetwerk van Vlaanderen.


Neem contact op met