200 ondernemingen te bezoeken op Voka Open Bedrijvendag

Op zondag 3 oktober openen heel wat Vlaamse ondernemingen opnieuw hun deuren voor het grote publiek tijdens de 31ste editie van de Voka Open Bedrijvendag. Dit jaar staat de Voka Open Bedrijvendag in het teken van duurzame groei. 125.000 bezoekers worden verwacht voor een fysiek bezoek aan een onderneming in Vlaanderen en Brussel. Opnieuw kunnen heel wat bedrijven ook virtueel worden bezocht.

De officiële aftrap van Voka Open Bedrijvendag werd gegeven bij FrieslandCampina in Aalter door Hilde Crevits, Vlaams minister van Economie en Hans Maertens, gedelegeerd bestuurder van Voka. Ook Carina Van Cauter, provinciegouverneur van Oost-Vlaanderen, en Pieter De Crem, burgemeester van Aalter, waren aanwezig.

Onze ondernemingen zijn erg trots dat ze opnieuw de deuren kunnen opengooien. Corona heeft ons niet kleingekregen. Het doet deugd om vast te stellen dat ook het grote publiek weer de weg vindt naar onze bedrijven”, zegt Hans Maertens, gedelegeerd bestuurder van Voka.

In totaal openen 100 bedrijven fysiek de deuren voor bezoekers, stellen 65 ondernemingen digitaal de deuren open en zijn er ook 40 startende bedrijven te bezoeken. Met deelnemende bedrijven zoals FrieslandCampina, het Vlaams Luchtvaartopleidingscentrum en de KU Leuven Technologiecampus biedt Voka Open Bedrijvendag een divers programma aan in alle Vlaamse provincies en in Brussel.

Omdat de gezondheid en veiligheid van ondernemers, medewerkers en bezoekers topprioriteit is, wordt er gewerkt met een digitale reservatietool. Bezoekers kunnen op voorhand hun uitstap plannen en een specifiek tijdsslot reserveren voor hun bezoek. Zo wordt er voldoende afstand tussen de bezoekers gegarandeerd en is er tijdens het bezoek geen sprake van wachtrijen.