100x100 gesprekken tussen ceo’s en jongeren op Valentijnsdag
13 februari 2023
Op Valentijnsdag gaan 100 ambitieuze Vlaamse jongeren van diverse achtergronden rechtstreeks in gesprek met de leiders van onze samenleving. Voka, ASATT (A Seat At The Table) en Technopolis willen een sterk signaal geven dat de stem van jongeren gehoord wordt tot op het hoogste niveau. Ze slaan opnieuw de handen in elkaar en organiseren op 1 middag 100 één-op-één gesprekken tussen jongeren en ceo's. De derde editie van 100x100 vindt zowel fysiek als digitaal plaats.
De jongeren die zich inschreven voor de 100x100 gesprekken zijn afkomstig uit heel Vlaanderen en Brussel. De meeste deelnemers zijn jonge twintigers. De jongeren weerspiegelen de diversiteit van de Vlaamse samenleving.
De deelnemende ceo's behoren tot de grootste bedrijven in Vlaanderen en Brussel zoals AB Inbev, Carglass, DHL Aviation, DEME, Ter Beke, Baloise, TUI, Pepsico, Engie, ArcelorMittal, BASF, Pfizer en Nokia. De volledige lijst is op aanvraag beschikbaar.
Naast de ceo’s zegden verschillende Vlaamse ministers hun medewerking toe aan de 100x100 gesprekken.
De 100x100 gesprekken starten tegelijkertijd op dinsdag 14 februari om 12u30 en duren elk 60 minuten. Net als vorig jaar vinden de meeste gesprekken digitaal plaats. Ook dit jaar wordt hiervoor HYBR, het hybride eventplatform van Technopolis, ingeschakeld.
Voka
Hans Maertens, gedelegeerd bestuurder van Voka, Vlaams netwerk van ondernemingen:
"We willen een signaal geven aan onze jongeren: jullie mening is belangrijk. Het succes van de eerste edities heeft ons gesterkt in de overtuiging dat de 100x100 gesprekken waardevol zijn voor alle deelnemers. Verrassende ontmoetingen zijn vaak de aanzet tot nieuwe inzichten, zowel bij de ceo's als bij de jongeren. Samen ondernemen en samen groeien begint met luisteren naar elkaar”.
ASATT
Youssef Kobo, oprichter ASATT (A seat at the table):
"We kijken uit naar de derde editie van onze 100x100 met Voka. Vele ceo’s behouden het contact met onze jongeren na de speeddates. Ze staan hen bij met wijze raad, maken hen wegwijs in het bedrijfsleven en voorzien hen ten gepaste tijden van een nuttige voorzet of introductie binnen hun eigen bedrijf of sector. Velen geven zelf ook aan dat ze verfrissende inzichten hebben opgestoken van onze zeer diverse talentpool."
Technopolis
Stephane Berghmans, ceo Technopolis :
"Ik twijfelde geen seconde om ook dit jaar op date te gaan. Wie zijn die jongeren die de top willen bereiken? Welke obstakels komen zij op hun weg tegen? Wat drijft hen? Die antwoorden zijn belangrijk voor Technopolis om zoveel mogelijk jongeren te kunnen inspireren om later met STEM het verschil in de wereld te maken. Tegelijk hoop ik dat ik mijn date kan inspireren en het nodige zelfvertrouwen kan geven om er gewoon voor te gaan. Om kansen te grijpen. Die springplank wil Technopolis aan zoveel mogelijk jongeren meegeven. En dus hebben we met veel plezier ons hybride eventplatform HYBR ingeschakeld om de digitale dates te faciliteren.”