Voka geeft 100.000 medewerkers in Vlaanderen persoonlijk #dankjewel

In de nasleep van ‘Vlaanderens mooiste’ organiseert Voka – het Vlaams netwerk van ondernemingen van 23 tot 26 april zijn eigen Ronde van Vlaanderen om de medewerkers in onze ondernemingen persoonlijk te bedanken voor hun inzet en enthousiasme. “Elke dag versterken 3 miljoen medewerkers onze economie met hun dagelijkse inzet. Samen met onze ondernemingen zorgen ze zo voor welvaart en nieuwe jobs. Daarom geven we deze week 100.000 werknemers een welgemeende #dankjewel”, zegt Hans Maertens, gedelegeerd bestuurder van Voka vzw.

De dagelijkse inzet van de 3 miljoen Vlaamse medewerkers verdient een #dankjewel, vindt Voka. Daarom brengt de werkgeversorganisatie in de week van 23 april een bezoek aan ruim 500 bedrijven over heel Vlaanderen, goed voor 50.000 medewerkers. De werknemers krijgen er wafels, appels en leuke bedankingskaartjes. Daarnaast komen er ook bedankingen op bedrijventerreinen, 10 grote stations en andere publieke plaatsen om nog eens 50.000 medewerkers in de bloemetjes te zetten. De actie krijgt met www.dank-je-wel.be ook een eigen campagnewebsite, waarop Voka uitlegt waarom ze #dankjewel zegt.

“Een koers win je enkel in ploeg: onze bedrijven en hun medewerkers hebben de voorbije jaren een indrukwekkend parcours gereden. Zo kwamen er sinds eind 2014 niet minder dan 146.000 jobs bij. We rekenen ook de komende jaren op deze flandriens. Want er komen grote uitdagingen op ons af. Denk maar aan de krapte op de arbeidsmarkt door de vergrijzing of de digitalisering. Maar als we er samen voor gaan, kunnen we tot oplossingen komen, om het ook de komende jaren vooruit te doen gaan”, zegt Hans Maertens.

Medewerkers bedanken

De aftrap van de campagne werd dinsdagvoormiddag door Hans Maertens gegeven op het bedrijventerrein van Haasrode, gevolgd door bedrijfsbezoeken bij Citrique Belge en Tiense Suikerraffinaderij in Tienen. “Bij Citrique Belge zetten meer dan 300 werknemers zich dag en nacht, 7 dagen op 7, volop in voor de productie van citroenzuur. Toen Voka de actie aankondigde om de werknemers extra te bedanken, hebben we geen seconde getwijfeld om hieraan mee te werken. Een tof initiatief!”, vindt Wim Vandenbrande, CEO van Citrique Belge.

Ook bij Tiense Suiker kon de actie op veel bijval rekenen. “We doen graag mee met de Voka #dankjewel-actie. Onze medewerkers en partners zetten zich elke dag met de juiste ondernemersmentaliteit in om het bedrijf optimaal te laten draaien. Dit begint op de velden bij de bietenplanters, die dankzij hun kwalitatieve bieten mee zorgen voor de suiker in deze suikerwafels”, zegt Jan Ingels, Director Sugar Factories bij Tiense Suikerraffinaderij.

Acties over heel Vlaanderen

De #dankjewel-actie loopt nog tot en met vrijdag 26 april in heel Vlaanderen. Ook de directeurs en medewerkers van de Voka – Kamers van Koophandel bezoeken in hun regio deelnemende bedrijven en stations om de medewerkers van de bedrijven te bedanken.

De foto's op https://www.mynewsdesk.com/nl_be/voka/images mogen vrij gebruikt worden.

Wat?

Ronde van Voka om Vlaamse werknemers met een #dankjewel en lekkere attentie te bedanken.

Wanneer?

Van dinsdag 23 tot en met vrijdag 26 april.

Waar?

502 ondernemingen, goed voor 50.000 medewerkers:

• 165 in Limburg
  • 92 in de regio Mechelen-Kempen
  • 83 in de regio Antwerpen-Waasland
  • 54 in Oost-Vlaanderen
  • 65 in Vlaams-Brabant
  • 49 in West-Vlaanderen

10 grote stations

• Op dinsdag 23 april (15-19u): Antwerpen-Berchem, Antwerpen-Centraal, Aalst, Brugge, Kortrijk, Hasselt, Brussel-Zuid en Leuven.
  • Op vrijdag 26 april (15-19u): Gent-Sint-Pieters en Mechelen.

Verschillende bedrijventerreinen en drukke publieke plaatsen over heel Vlaanderen.